zondag 7 oktober 2007

Pajottenland 2003/2004/2005




In 2003 ging ik wekelijks naar Bogaarden, een deelgemeente van Pepingen, om tekeningen te maken voor mijn deelname aan de wandeltentoonstelling Kunst- en Vliegwerk van vzw Pep-in-gen. In het schitterende landschap koos ik één vaste plek tussen de velden: door mijn blik vandaaruit rond te laten gaan, maakte ik 50 diverse kleine vergezichtjes. Het was er zo stil en warm dat ik het graan hoorde groeien. Zo'n intense beleving is te vergelijken met verliefdheid.
"Schmutz" (De pijn geneest in ieder beest). 200x500cm. Kunstgras, raffia, parels, acryl. Installatie in Park Ter Rijst (Heikruis-Pepingen) voor de wandeltentoonstelling Hemel & Aarde, 2004. 
"Spie 1.2.3." Installatie (water/vuur/aarde,  in opglazuur op witte tegels, vastgelijmd op multiplex, rond drie steunberen van de pastoriemuur in Beert-Pepingen. Gemaakt tgv de wandeltentoonstelling Sporen en Spiegelingen, 2005. De installatie heeft er nog de winter doorgebracht maar niet overleefd, en is dan vernietigd.



Geen opmerkingen: